Identyfikacja wizualna
W dzisiejszym społeczeństwie rozwój przekazu niewerbalnego osiąga ogromną przewagę konkurencyjną nad wszelkimi formami przekazu werbalnego dlatego też rola projektowania i metoda wysyłania informacji czy koncepcji za pomocą grafiki artystycznej staje się coraz ważniejsza. Zarówno projektowanie graficzne, jak i branding, rebranding oraz identyfikacja wizualna należą do grona inteligentnie opracowanych elementów, które wspierają się nawzajem i przekazują spójną narrację wizualną.
Branding, czyli Identyfikacja wizualna marki to bardzo potężna broń, która może wpłynąć na to, jak ludzie postrzegają Twoją firmę.
Tożsamość marki dostarcza ważnych wskazówek wizualnych, które wyrażają pozytywne cechy marki i rozwiewają obawy konsumentów, a tym samym budują relacje pomiędzy firmą a konsumentem. Istnieje wiele podobieństw między projektowaniem wizerunku marki a projektowaniem graficznym. Te dwie formy projektowania w dobie eksplozji informacji są rodzajem projektu reklamowego i strategii marketingowej, które należy przeprowadzić przez proces budowania świadomości i silnego wizerunku marki. W tym celu niezbędne jest zrozumienie docelowego rynku biznesowego, gdyż jest on w stanie dostarczać kluczowych informacji o docelowych odbiorcach.
Bo przecież projektowanie Identyfikacji wizualnej to nie tylko rysowanie logotypów i tworzenie materiałów promocyjnych to cały złożony, twórczy proces polegający na uporządkowaniu informacji i kreatywnym połączeniu wszystkich elementów.